DWÓJKA NA ZIELONEJ SZKOLE W GŁUCHOŁAZACH

Zielona Szkoła

14 października 2013 r. grupa 38 uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Niemodlinie pod opieką trzech nauczycielek: p. Agnieszki Wasilewskiej, p. Magdaleny Gibas, p. Moniki Wąchały udała się na zieloną szkołę do ośrodka Banderoza w Głuchołazach. Organizatorzy zapewnili uczniom wiele atrakcji i ciekawych zajęć.

Pierwszego dnia tuż po przyjeździe i zakwaterowaniu udaliśmy się na pyszny obiad. Następnie uczniowie zapoznawali się z miejscem, czyli obeszli ośrodek wzdłuż i wszerz. Drugiego dnia, po śniadaniu udaliśmy się na halę sportową, gdzie rozegrane zostały mecze w dwa ognie i piłkę nożną. Następnie zmęczeni grą uczniowie odpoczywali w Jaskini Solnej. Po południu wszyscy pełni zapału wybraliśmy się wraz z panią przewodnik na Górę Chrobrego. Choć czasem niektórzy narzekali, że ciężko się wchodzi, wszyscy szczęśliwie dotarli na szczyt. W drodze powrotnej do ośrodka pani przewodnik zaprowadziła nas na rynek, gdzie pokazała wiele ciekawych miejsc i budynków. Dzień zakończyliśmy ogniskiem. Kolejnego dnia dzieci wzięły udział w zajęciach integracyjnych, podczas których poznawały tańce z różnych zakątków świata. Najwięcej śmiechu było przy nauce tańca belgijskiego, tzw. belgijki. Po południu wysłuchaliśmy ciekawej pogadanki na temat historii górnictwa złota w Górach Opawskich. Niestety, pogoda uniemożliwiła nam płukanie złota w rzeczce Starynka, przepływającej przez ośrodek. Na zakończenie naszego pobytu wspinaliśmy się na Kopę Biskupią, a wieczorem dzieci wraz z opiekunami poszły na rajd nocny z pochodniami.

Podczas tego wyjazdu nie zapomnieliśmy również o nauce. Każdego dnia uczniowie mieli zajęcia, które prowadziły panie opiekunki. Niestety, czas szybko minął i w piątek musieliśmy się spakować i wrócić do domu. Na szczęście pozostały nam wspaniałe wspomnienia i zdjęcia….