Regulamin Rodzinnego Pikniku Niepodległościowego z "Dwójką"

Regulamin Rodzinnego Pikniku Niepodległościowego z Dwójką.

 

§ 1. Postanowienia ogólne

 

1. Niniejszy regulamin został opracowany na podstawie przepisów: Ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 611 ze  zm.), Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 ze  zm.) Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 121),Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie  bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zm.).

 2. Regulamin dotyczy wszystkich osób, które w czasie trwania imprezy będą przebywać na terenie, na którym odbywa się piknik.

 3. Każdy uczestnik pikniku ma obowiązek stosować się do postanowień niniejszego regulaminu.

4. Celem regulaminu jest zapewnienie bezpieczeństwa poprzez określenie zasad zachowania się osób obecnych na pikniku i korzystania przez nie z terenu, na którym odbywa się impreza, a także znajdujących się na nim urządzeń.

5. Organizatorem pikniku jest Szkoła Podstawowa nr 2 w Niemodlinie oraz Rada Rodziców przy SP nr 2 w Niemodlinie.

 

§ 2. Zasady porządkowe

 

1.  Piknik jest imprezą szkolną. Prawo wstępu mają: uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Niemodlinie wraz z rodzicami lub opiekunami.

2. Wstęp na piknik jest bezpłatny.

3. Uczestnicy pikniku , którzy znajdują się na terenie imprezy, obowiązani są zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób obecnych na tej imprezie.

 4. Uczestnicy pikniku, którzy znajdują się na terenie imprezy, muszą  stosować się do zaleceń przedstawicieli organizatora, mających na celu zapewnienie im  bezpieczeństwa i porządku.

5. Zakazuje się:

 a) niszczenia urządzeń i sprzętu znajdującego się na terenie imprezy,

 b) jakiegokolwiek działania mogącego stanowić zagrożenie dla życia,

 c) wnoszenia, posiadania w trakcie pikniku: broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów,  materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych oraz wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych,  środków odurzających lub substancji psychotropowych, palenia papierosów.

 d) wprowadzania zwierząt.

6. Uczestnicy pikniku  mają prawo korzystania z wyznaczonych pomieszczeń sanitarnych w szkole i są zobowiązani korzystać z nich wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem.

 7. Przedstawiciele organizatora są uprawnieni do wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z regulaminem, a w przypadku niewykonania tych poleceń wezwania ich do opuszczenia imprezy, wezwania policji.

 8. Punkt pomocy medycznej na wypadek konieczności udzielenia nagłej pomocy znajduje się na terenie szkoły w oznaczonym miejscu.

 9. W przypadku zauważenia pożaru lub innego miejscowego zagrożenia należy powiadomić organizatora oraz osoby bezpośrednio zagrożone i jak najszybciej opuścić miejsce zagrożenia.  Organizator pikniku zobowiązany jest do bezzwłocznego powiadomienia odpowiednich służb  ratowniczych i równoczesnego rozpoczęcia akcji ratowniczej lub ewakuacji. Do czasu  przybycia służb ratowniczych kierownictwo nad akcją obejmuje osoba odpowiedzialna za organizację pikniku.

 10. Organizator utrwala przebieg festynu w celu promocji szkoły.Wizerunek osób przebywających na terenie imprezy może zostać utrwalony, a następnie udostępniony na szkolnej stronie internetowej oraz szkolnym fb.

11. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za skutki działania siły wyższej. Za siłę wyższą uznaje się zdarzenie będące poza kontrolą organizatora, które powoduje, że wykonanie zobowiązań  jest niemożliwe lub może być uznane za niemożliwe ze względu na występujące okoliczności. Siłę wyższą stanowią w szczególności: warunki atmosferyczne, awarie lub zakłócenia pracy urządzeń  dostarczających energię elektryczną, ciepło, światło, itp.

12.  Niniejszy regulamin jest dostępny na stronie internetowej organizatora oraz na tablicy ogłoszeń w holu szkoły.

13. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.  

14. Regulamin wchodzi w życie z dniem 9.06.2018 r. i obowiązuje na czas trwania pikniku.